detoks cukrowy 2 tydzień – podsumowanie

Written by martoszka

Tydzień temu pojawiło się podsumowanie pierwszego tygodnia. Detoks cukrowy 2 tydzień był znacznie większym wyzwaniem. Czemu? Jak wydawało mi się, że największym problem dla mnie jest „CocaCola Zero”. Jednak w trakcie detoksu zaczęło brakować mi po prostu słodkiego smaku. Wydaje mi się, że winą tego jest w zeszłym tygodniu ograniczenie owoców prawie do zera. Detoks cukrowy 2 tydzień to było znacznie więcej owoców – oczywiście z listy dozwolonych, dzięki temu myśli o czekoladzie i ciastach zniknęły.

Dzień 8 – Poniedziałek

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : 3 jajka sadzone na pieczarkach i cukinii – przepis
Drugie śniadanie : czerwony grejfrut
Obiad : Tajskie curry z ryżem – przepis
Kolacja
: Klopsiki z tuńczyka z rukolą i pomidorem z oliwą (zrobione według tego przepisu, bez płatków owsianych)

Dzień 9 – Wtorek

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : 2 jajka sadzone na pieczarkach i klopsiki z tuńczyka
Drugie śniadanie : po treningu – białko naturalne + kakao i dwa banany
Obiad : Tajskie curry z ryżem, nie jest monotonnie bo zmieniam warzywa 😉
Kolacja : Migdały + woda kokosowa i jabłko, którego nie ma na zdjęciu.

Dzień 10 – Środa

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : 1/2 Frittaty ze szpinakiem i szynką parmeńską – przygotowana dzień wcześniej – przepis
Drugie Śniadanie – 1/2 Fritatty, obie części zabrałam ze sobą (łatwe do zabrania ze sobą i zjedzenia w podróży)
Obiad: Brokuły, kalafior, marchewka, kurczak w lekkim sosie i 2 ziemnaki. Nie miałam za dużego wyboru, przerwa w szkoleniach była krótka i zostałam skazana na catering
Kolacja: Na dworcu miałam chwilę, aby zjeść i trafiłam do salad story z kurczakiem, awokado i kaszą jaglaną.

Dzień 11 – Czwartek

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : 3 jajka sadzone na szynce parmeńskiej ze szpinakiem
Drugie śniadanie : 2 jajka sadzone na szpinaku, oleju kokosowym, suszonych pomidorach z dodatkiem świeżych pomidorów
Obiad: Smażony kurczak z warzywami i Pak Choi z makaronem ryżowym i sezamem
Kolacja : Kurczak w pomidorowej marynacie ze smażonymi warzywami

Dzień 12 – Piątek

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : 2 jajka sadzone na pieczarkach + jajko sadzone w awokado (mały eksepryment)
Drugie śniadanie: 2 jajka sadzone z bekonem i połową porcji chleba widoczną na zdjęciu – żytni na zakwasie
Obiad : Tajskie curry z warzywami z 1/2 szklanki ugotowanego ryżu.
Kolacja : 1/2 pomelo

Dzień 13 – Sobota

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : Omlet z 3 jajek z boczkiem i pieczarkami
Drugie Śniadanie : (brak zdjęcia) jabłko z migdałami
Obiad : Klopsiki z kurczaka w sosie pomidorowo- paprykowym i frytki z marchewki i selera
Kolacja : po treningu – kasza jaglana z jabłkiem (nie miałam bananów w domu ;c) z cynamonem i naturalnym białkiem

Dzień 14 – Niedziela

detoks cukrowy 2 tydzień

Śniadanie : Omlet z 3 jajek z boczkiem, pieczarkami i cukinią
Drugie śniadanie : Sałata z papryką i oliwą z kurczakiem w szynce parmieńskiej
Przystawka : Jedliśmy na mieście, ale starałam się, aby dania były „czyste” względem detoksu – tatar z tuńczyka
Obiad: Kurczak z czarną soczewicą w sosie z czerwonego wina ze świeżymi śliwkami
Kolacja : (brak zdjęcia) garść migdałów

Podsumowując: Detoks cukrowy 2 tydzień to małe wyzwanie, ale napewno łatwiejsze od pierwszego tygodnia. Byłam już lekko wdrożona i wiedziałam, co mogę, a czego nie. Dodatkowo czuję się znacznie lepiej, dzięki temu mogłam wrócić do treningów, a po nich  Ważne jest słuchanie swojego organizmu i odpowiadanie na jego potrzeby. Ważne jest żeby jednak weryfikować,  czy to są niedobory czy jedynie ochota na słodkie. W tym tygodniu też królowały jajka, lubię i do tego najłatwiej i najszybciej można je przyrządzić. Curry też pojawiło się chyba aż 3 razy, to wina promocji na mleczko kokosowe w Lidlu i małych modyfikacji przepisu, który znałam wcześniej. Dzięki temu curry wyszło takie jakie pamiętam z Tajlandii – a temu oprzeć się nie mogłam. Przede mną ostatni tydzień detoksu. Trzymajcie kciuki. 🙂

Chcesz być ze mną na bieżąco? Poznawać wszystkie przepisy zanim pojawia się na blogu ? Masz ochotę na codzienną dawke motywacji ? Dołącz od mojej grupy już dziś i ciesz się wszystkim jako pierwszy z dużą dawką motywacji i zdrowego podejścia do życia 🙂

dołącz do mojej grupy

  • Trzymam kciuki za ostatni tydzień detoksu 😉 Ja na szczęście nie muszę stosować cukrowych detoksów, bo po prostu obok słodyczy przechodzę obojętnie. Codziennie jem też owoce, więc one w zupełności zaspokajają mojego słodkiego głoda 😉

    • Dziękuje 🙂
      Zazdroszczę, choć jak jem to jedynie zdrowe wersje słodyczy, to często nie potrafiłam zapanować nad ich porcjami 😉

  • Daria Sanetra

    Podziwiam za detoks i trzyma kciuki. U mnie też podobnie jak u Healthy Style za słodkościami nie przepadam. A jak już coś mnie najdzie to tworzę coś bezgrzesznie rozpustnego. Pozdrawiam cieplutko, Daria xxx

    • Ja też jak już łapie się za słodycze to w tej zdrowej wersji, detoks miał pokazać mi jak się żyje bez słodkiego smaku oraz ze samemu warto decydować kiedy ma się na to ochotę, ja często normalne posiłki zastępowałam napojami zero, czy właśnie zdrowym ciastem gdzie zawsze było sporo węglowodanów, choć zdrowych, to prowadziło do rujnowania moich efektów i rozstrajania diety.

  • Paulina

    Podziwiam,ja bym chyba nie dala rady 😉 ale na pewno przydalby mi sie taki detoks.

    • Paulina

      Do-schrupania.blogspot.com

    • Warto spróbować, pierwszy tydzień jest trudny, bo trzeba „poukładać” sobie w głowie, a potem to już tylko przyjemność, a śwadomość że jest się wolnym jest na prawdę tego warta 🙂

  • Anna Kawecka

    genialne te posiłki. Widać, że pożywne. Muszę spróbować choć u mnie słodycze to lek na całe zło i będzie ciężko.

    • Ja z samymi słodyczami nie miałam takiego problemu, jak ze słodzikiem i cola zero. Zawsze jak byłam głodna siegałam właśnie po nią …

  • Agnieszka Wojtas

    Detoks cukrowy? Dla mnie byłby chyba niemożliwy, haha:)
    Mimo, że uwielbiam ostre i jednocześnie dobrze przyprawione potrawy, to nie potrafiłabym wytrzymać dnia w tygodniu bez jaglanych naleśników z dodatkiem syropu klonowego;)
    Jednak warto stawiać sobie cele i całym sercem życzę Ci wytrzymałości w realizacji owego – trzymam kciuki!

    • Dziękuje 🙂
      Warto spróbować, bo jednak i sprawdzić czy jest się wstanie wytrzymać 3 tyg bez cukru 😉

  • Zaintrygowało mnie to jajko w awokado. Muszę kiedyś spróbować,bo wiele razy widziałam, a nigdy jeszcze nie jadłam 🙂

  • Time For Spain

    Fajnie, że codziennie pojawiało się u inne menu i nie było monotonni. Narobiłaś nam smaka tą frittatą ze szpinakiem i szynką parmeńską 😀
    W hiszpańskiej kuchni króluje marcepan, miód, syrop trzcinowy… więc słodycze są diaaaabelsko słodkie. Tak słodkie, że wymiękamy i ich nie jemy. Może to i lepiej, bo mamy cukrowy detoks na codzień 😉

  • Taki detoks mi się przyda !! 🙂 Przepisów już sobie wynalazłam u ciebie sporo ! 🙂 Będzie smakowicie !!
    Cudowny blog ! :* Zostaje tu na dłużej :* Buziak