jajka sadzone na warzywach

Written by martoszka

Śniadanie, które uwielbiam, dla mnie osobiście nie ma nic lepszego. Jajka sadzone na warzywach. Najczęściej jem, je jak mam wolny poranek, bo najlepiej smakują świeże (nie zapakuje się ich do pudełka). Takich poranków mam naprawdę nie wiele w tygodniu, więc mam pewność, że nigdy mi się nie znudzą. Dawno nie było żadnego przepisu, a chce kontynuować ten cykl. Jest to kolejna propozycja śniadania białkowo-tłuszczowego, którego nie da się nie pokochać (chyba, że nie lubisz jajek).

Najśmieszniejsze jest to, że przez ostatnie 10 lat nie jadłam jajek w formie innej niż omletu, a w ostatnim czasie pokochałam, je jak nigdy. Zjem je w każdej postaci z wielką przyjemnością (skłamałam, na twardo zjem jak muszę). Za to moim ulubionym śniadaniem są jajka sadzone na warzywach. Jak poznałam smak smażonej brukselki, nie chciałam niczego więcej! Ty oczywiście możesz użyć swoich ulubionych warzyw, choć polecam spróbować najpierw w „mojej” wersji.

Składniki na jajka sadzone na warzywach :

3 jajka (ale ty możesz uczyć tyle ile chcesz)
5g oleju kokosowego
150g brukselki
150g pieczarek
50g cukini
Przyprawy :
sól, pieprz, słodka papryka

martoszka jajka sadzone na warzywach

krok po kroku

  1. obieramy brukselkę i rozgrzewamy na patelni olej
  2. dodajemy na patelnie brukselkę
  3. w między czasie obieramy pieczarki i kroimy cukinię
  4. dodajemy pieczarki i cukinię, jak brukselka zarumieni się z jednej strony
  5. przykrywamy pokrywką warzywa na patelni i czekamy aż całość zmięknie
  6.  po 5-6 min sprawdzamy czy warzywa są miękkie
  7. doprawiamy przyprawami i mieszamy
  8. odkrywamy patelnie i pozwalamy odparować nadmiarze wody
  9. wbijamy jajka po koleji i staramy się zalać białkiem całość warzyw
    (ostrożnie, aby żółtka zostały w całości)
  10. przykrywamy, pilnujemy po ok. 3 min białka powinny się ściąć, a żółtka powinny być płynne
  11. gotowe, danie przekładamy na talerz 🙂

voila, moje ulubione jajka sadzone na warzywach są gotowe!

martoszka jajka sadzone na warzywach

BTW (1 jajko 5B 5T| olej kokosowy 5T| warzyw nie wliczam)
porcja dostarcza 15B |20T | 30W  dodaje do tego 3 wafle ryżowe
(bądź tortille owsianą, wrzucę przepis, jak dopracuje :)) czyli 30W

Chcesz być ze mną na bieżąco? Poznawać wszystkie przepisy zanim pojawia się na blogu ? Masz ochotę na codzienną dawke motywacji ? Dołącz od mojej grupy już dziś i ciesz się wszystkim jako pierwszy z dużą dawką motywacji i zdrowego podejścia do życia 🙂

dołącz do mojej grupy