Jak dbać o formę na wakacjach?

Written by martoszka

Większość z nas cały rok ciężko pracuje, aby świetnie wyglądać na wakacjach. Zapominając, że formę robimy na lata, a nie na lato! Zwykle pierwszego dnia zapominamy, co to dieta oraz ruch i wpadamy w szał wakacji. Odpoczynek i regeneracja jest również bardzo ważna, ale nie ma ona nic związanego z przejadaniem się i obniżeniem ilości ruchu w ciągu dnia do zera. Mam dla Was kilka prostych trików, które pozwolą Wam wprowadzić kilka zdrowych nawyków na wyjeździe.

Jak zadbać o formę na wakacjach?

  • Przed wyjazdem pamiętaj, aby zabrać ze sobą wygodne obuwie, w sportowych butach możesz wyglądać modnie! Plaża jest kilka kilometrów od hotelu? Zamiast zamawiać taksówkę czy jechać autobusem, spakuj ręcznik i potrzebne rzeczy do plażowej torby, wprowadzenie aktywności pozwoli na spalenie nadmiaru kalorii i pobudzi endorfiny!

Jak dbać o formę na wakacjach?

  • Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. W ciepłe dni, rano nie mamy apetytu. Jednak nie warto iść na plażę, czy na spacer bez śniadania. Nawet jeśli nie jesteś głodna, postaraj się coś zjeść albo spakować śniadanie ze sobą na drogę. Jeśli złapie Cię głód, sięgnij po swój posiłek, zamiast po coś słodkiego czy inną niezdrową przekąskę, która będzie na wyciągnięcie ręki.

Jak dbać o formę na wakacjach?

  • Pamiętaj o warzywach w posiłkach. Jeśli jedziesz na wakacje all inclusive, zwykle tracisz zmysły (szczególnie jeśli odmawialiśmy sobie cheatów przed wyjazdem) i jemy co „popadnie”. Zastanów się, czy na pewno musisz zjeść tyle frytek, pizzy czy makaronu. Zastąp je świeżymi warzywami, które dadzą efekt sytości, dostarczą witamin, a posiadają niewiele kalorii.
  • Spróbuj wszystkiego, ale w małych porcjach i nie jednego dnia. Jesteś przynajmniej kilka dni na wakacjach, nie musisz próbować każdego dania na raz! Dodatkowo wybierz mniejszy talerz, wizualnie na nim będziesz miała więcej jedzenia, a to pozwoli „uspokoić” głód w Twojej głowie.

Jak dbać o formę na wakacjach?

  • Pamiętaj o piciu przynajmniej 7 szklanek wody dziennie! Podczas upałów jest to bardzo ważne – odpowiednia ilość wypitych płynów reguluje temperaturę ciała i pomaga w procesie trawienia. Jeśli wychodzicie z hotelu, pamiętajcie o zabraniu butelki wody ze sobą!  Unikaj słodkich i gazowanych napojów, jeśli nie możesz przekonać się do picia wody, dodaj do niej plasterek cytryny, czy gałązkę mięty, która doda jej smaku.

Jak dbać o formę na wakacjach?

  • Śpij 8 godzin dziennie. Sen to najlepszy sposób na regenerację twojego ciała i umysłu, często o tym zapominamy, wydłużając dzień kosztem snu. Może to pogorszyć zdolność koncentracji, ale również mocno osłabia organizm. Stajemy się łatwiej podatni na choroby. Kilka dni przed wyjazdem zwolnij i daj swojemu ciału odpocząć, abyś nie rozchorowała się na wakacjach – zmiana flory bakteryjnej i klimatu, może różnie wpływać na mocno osłabiony organizm.

Chcesz być na bieżąco? Masz ochotę na codzienną dawkę motywacji, informacje o nowych przewodnikach

i przepisach? Polub mój fanpage i nie przegap, ani jednego wpisu 🙂