Moje zdrowe nawyki

Written by martoszka

Choć ostatnio nie mam czasu regularnie dodawać postów na blogu, ale również na Instagramie. Jest to głównie spowodowane nadmiarem pracy i ciekawych projektów — m.in. TYPOWRO, który koordynuję. Jednak nie zależnie od tego ile rzeczy robię w ciągu dnia, staram się przestrzegać kilku zasad. To dzięki nim nawet przy nadmiarze obowiązków mogę być w formie.

#1 trening w tygodniu

Choć staram się więcej, ale jeden trening w tygodniu to podstawa. Jest to pozytywne zmęczenie, które ładuje mnie pozytywną energią. Pomaga mi zachować systematyczność. Nic nie daje mi takiej satysfakcji jak kolejny pobity rekord na siłowni i walka z samą osobą.

zdrowe nawyki

#2 litry wody dziennie

Kiedyś trudne było dla mnie wypicie dwóch szklanek wody, teraz dwa litry to podstawa, zwykle staram się wypić dwie duże butelki (2 × 1,5l). Warto pamiętać, że na każdą filiżankę kawy powinieneś wypić dodatkową szklankę wody.

zdrowe nawyki

#3 duże posiłki w ciągu dnia

Śniadanie to obowiązkowy posiłek w ciągu dnia, zwykle jem go po drodze albo w pracy. Jednak nie wyobrażam sobie wyjść z domu niego. Następnie jem lunch, a wieczorem w domu obiadokolacje. Regularne posiłki pozwalają na podkręcenie metabolizmu.

#4 porcje warzyw i owoców w ciągu dnia

Do każdego posiłku dodaje wiele warzyw. Latem jest ich bardzo duży wybór i są w bardzo niskich cenach, po sezonie — wybieram mrożonki. Posiadają wiele witamin i minerałów, a nie mają wiele kalorii. Są świetnym „zapychaczem” w posiłkach, czyli zwiększają objętość posiłków, a nie podnoszą znacznie wartości kalorycznej. Owoce zwykle traktuje jako przekąskę bądź jako dodatek do słodkich posiłków. Staram się wybierać te niskokaloryczne (truskawki, borówki, maliny). Daktyle i banany sprawdzają się jako „słodzik” do ciast czy pancake’ów.

#5 tysięcy kroków dziennie

Mam siedzący tryb życia, zwykle spędzam przynajmniej 8 godzin przed komputerem. Staram się nie parkować pod samą pracą i przynajmniej 2-3 km dziennie spaceruje do samochodu. W ciepłe dni samochód zastępuje rowerem. Jest wiele sposobów, aby dodać ruch do swojego dnia. Jest to bardzo ważne, jeśli nie mamy go w pracy.

zdrowe nawyki

#6 godzin snu

Choć książkowo to 8 godzin snu, jednak nie zawsze (a tak naprawdę, prawie nigdy) nie mam na to czasu. Staram się spać przynajmniej 6 godzin dziennie, to pozwala zachować mi zdrowy umysł i równowagę między życiem a pracą. Jednak polecam przetestować, ile godzin snu jest dla Was optymalne. Za mała ilość snu powoduje zmęczenie, które w dłuższym okresie obniża naszą odporność i samopoczucie.

Ostatnio trafiłam na portal blogowypamietnik.pl, na którym znalazłam wiele innych ciekawych porad dotyczących zdrowego odżywiania się oraz treningów.