Skutki nieracjonalnego odchudzania

Written by martoszka

Na moim blogu znajdziecie wiele przepisów, na snapchacie często mówię, o tym co jem i ile jem. Dzisiaj chciałabym poruszyć to trochę od innej strony. Wiele osób zaczynając swoją przygodę z dietą zapominają, że jedzenie to „paliwo” do życia. Patrząc na nie jako powód tycia. Zamiast zmienić swoje nawyki żywieniowe decydują się na skrajne kroki. Wakacje zbliża się coraz większymi krokami, a każda z nas „liczy na super formę” na lato (a może lepiej zastawić się nad formą na lata?) . Przestajemy myśleć i decydujemy się na skrajne kroki, jednym z nich są głodówki. Jakie są skutki nieracjonalnego odchudzania?

Skutki nieracjonalnego odchudzania

Skutki nieracjonalnego odchudzania : brak energii

Brak dostarczania odpowiedniej ilości składników odżywczych, minerałów i witamin powoduje znaczne całego organizmu, które często objawia się sennością, a w najgorszym razie nawet omdleniami. Częstą przyczyną braku energii są braki witaminy z grupy B i grupy C oraz minerałów takich, jak magnez, żelazo i potas. Przy tym brak odpowiedniej proporcji kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6 może spowodować problemy z pamięcią oraz koncentracją. Winą może być również zbyt niski poziom glukozy. Przy wszystkich objawach warto  skonsultować się z dietetykiem. Jednak jeśli są one nie wielkie warto zastanowić się nad zbilansowaną dietą, którą oferuje EatZone.

Skutki nieracjonalnego odchudzania

Skutki nieracjonalnego odchudzania: zwolniony metabolizm

Zbyt duże ograniczenie kalorii, bądź za mała liczba posiłków wpływa na spowolnienie naszego metabolizmu. Objawia się to szybkie przybieranie na wadzę (bądź brak utraty wagi), przyrost tkanki tłuszczowej w najbardziej opornych miejscach Możemy odczuć to na codzień pojawienie się celulitu, czy przez zaparcia.  Głównym powodem jest rozleniwienie jelit oraz niedostarczanie odpowiedniej ilości błonnika w diecie, bądź wypijanie za małej ilości wody.

Skutki nieracjonalnego odchudzania

Skutki nieracjonalnego odchudzania: Zaburzenia hormonalne

Drastyczne zmiany w diecie, głównie intensywna redukcja tłuszczy z jadłospisu ma znaczny wpływ na gospodarkę hormonalną. Problem głównie dotyczy kobiet przed 21. rokiem życia, kiedy wprowadzają intensywne zmiany w diecie, bądź zaczynają intensywnie ćwiczyć, a organizm jest stanie intensywnego rozwoju. Głównie objawia się to zaburzeniem rytmu miesiączki,  w najgorszych wypadku jej zanikiem. Problemy z gospodarką hormonalną dotyczą również osób, które odchudzają się od dłuższego czasu i posiadają bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej. Pod koniec redukcji powinniśmy zwiększać ilość kalorii, aby przejść do okresu „utrzymania”, w innym wypadku narażamy układ hormonalny i również na problemy z tarczycą, czy miesiączkowaniem. W takich przypadkach pilnie powinnyśmy skontaktować się z ginekologiem.

Skutki nieracjonalnego odchudzania

 Skutki nieracjonalnego odchudzania: gorsza kondycja skóry włosy i paznokci

Długotrwałe stosowanie diety niskokalorycznej przyczynia się do występowania niedoborów minerałów i witamin. Ma to znaczny wpływ na strukturę włosów i paznokci. Objawia się nadmiernym wypadaniem i matowieniem włosów, łamliwością paznokci. Powodem jest magazynowanie większości witamin i minerałów tych tkankach, jeśli ich zaczyna brakować w organizmie sięga on po rezerwy np. z włosów. Jak temu zapowiedź? Spożywając dużej ilości warzyw i owoców, które są bogate w witamy i minerały. Alternatywnym sposobem są suplementy diety, ale witaminy z nich są znacznie mniej przyswajalne niż te ze świeżych produktów.

Skutki nieracjonalnego odchudzania

Podsumowanie

Dieta ma znaczny wpływ na kondycję naszego organizmu. Jedzenie systematycznie, co 3-4 godziny pozwala na utrzymaniu metabolizmu na odpowiednim poziomie. Chcąc o siebie dbać, bardzo ważna jest zbilansowana dieta bogata w witaminy i minerały. Znajdziemy je w warzywach i owocach, które są świetnym dodatkiem do każdego posiłku. Jeśli sami nie jesteśmy wstanie odpowiednio zaplanować swoich posiłków warto skonsultować się dietetykiem, bądź zamówić dietę pudełkową. W kolejnym poście z serii o dietach -jak samemu ułożyć dietę, jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne itd.
Powyższy artykuł ma charakter edukacyjny i nie może być traktowany jako substytut fachowej wiedzy lekarskiej/specjalistycznej. Autor martoszka.pl nie bierze odpowiedzialności za sposób wykorzystania zawartych w nim informacji przez czytelników.

Skutki nieracjonalnego odchudzania

Chcesz być ze mną na bieżąco? Poznawać wszystkie przepisy zanim pojawia się na blogu ? Masz ochotę na codzienną dawke motywacji ? Dołącz od mojej grupy już dziś i ciesz się wszystkim jako pierwszy z dużą dawką motywacji i zdrowego podejścia do życia 🙂