Śniadaniowa Frittata w dwóch wersjach

Written by martoszka
Śniadaniowa frittata to jedno z moich ulubionych dań idealne na śniadanie i na drugie śniadanie, bo jedna procja to dwa posiłki. Frittata to idealne rozwiązanie na „czyszczenie lodówki”, ja najczęściej przy jej robieniu korzystam z resztek warzyw, które mi zostały. Druga wersja jest bardziej przemyślana i osobiście ją wole. Frittata Jest to włoskie danie opierające się na jajkach. Występuje w różnych wersjach często można spotkać ją na kruchym spodzie. Ja osobiście wolę ją w wersji znacznie prostszej, czyli bez niego (samego farszu). To taki „omlet na bogato”, bo składa się z jaj, mięsa i ulubionych warzyw. Jeśli danie przygotujesz w weekend, porcja jest idealna na dwie osoby, można zaskoczyć kogoś o poranku 😉
śniadaniowa frittata

Przygotowowanie

1. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. Celciusza,
2. Na patelni podsmażamy pieczarki z szynką parmeńską i po chwili dorzucamy do nich szpinak i  dusimy ok 10 min, dodajemy czosnek i wszystko mieszamy.
3. W mieszce roztrzebujemy jajka i doprawiamy je solą, pieprzem i papryką (możesz zastąpić ulubionymi przyprawami).
4. Do formy wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy warzywa ze szpinakiem i zalewamy je masą jajeczną i posypujemy parmezanem.
5. Wkładamy do piekarnika na ok. 25 min – ma się lekko zarumienić.
6. Po wyjęciu z piekarnika polewamy lekko oliwą do smaku.
7. Śniadaniowa frittata jest już gotowa 🙂
B 45 T32 W0
śniadaniowa frittata

Przepis na drugą frittatę jest mniej wymagający, jeśli chodzi o zawartość lodówki. Ja tym razem używałam mrożonych warzyw, bo jedynie takie miałam w domu. Ty możesz użyć jakie lubisz – świetnie sprawdzają się pieczarki, brokuły, ale decyzja należy do Ciebie. Jeśli nie masz piekarnika możesz zaryzykować i próbować zrobić na patelni, choć jest to trudniejsze ponieważ frittata jest stosunkowo gruba i ciężko ją obrzucić. Jeśli dobrze idzie Ci z omletami możesz spróbować, piecz go na patelni przez ok. 15 pod przykryciem, obróć go jak całość się zetnie.

śniadaniowa frittata

Przygotowowanie

1. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. Celciusza,
2. Na patelni podsmażamy ulubione warzywa i drobno pokrojoną pierś, dusimy ok 10 min, dodajemy czosnek i wszystko mieszamy.
3. W mieszce roztrzebujemy jajka i doprawiamy je solą, pieprzem i papryką i ziołami
4. Do formy wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy warzywa mięsem i zalewamy je masą jajeczną
5. Wkładamy do piekarnika na ok. 25 min – ma się lekko zarumienić.
6. Jak lubisz polej oliwą do smaku.
7. Śniadaniowa frittata jest już gotowa 🙂

B45 T20 + 10 (łyżka oliwy)  W0
Do swojego bilansu nie wliczam węglowodanów z warzyw.

śniadaniowa frittata

B45 T20 + 10 (łyżka oliwy)  W0
Do swojego bilansu nie wliczam węglowodanów z warzyw.

Chcesz być ze mną na bieżąco? Poznawać wszystkie przepisy zanim pojawia się na blogu ? Masz ochotę na codzienną dawke motywacji ? Dołącz od mojej grupy już dziś i ciesz się wszystkim jako pierwszy z dużą dawką motywacji i zdrowego podejścia do życia 🙂

dołącz do mojej grupy

  • Justyna Witkowska

    ta szpinakowa zniknęłaby u mnie w oka mgnieniu
    🙂

  • Weronika Dębowska

    Na widok propozycji nr 2 aż ślinka mi pociekła 🙂

  • Oh, ja bym chętnie takie frittaty wcinała codziennie na śniadanie, ale chyba za leniwa jestem żeby takie cuda robić z rana 😉 Pozdrawiam!

  • Super pomysł na śniadanie i fajna opcja do zabrania ze sobą do pracy zamiast zwykłych kanapek 😉

  • Kalina Czarnopolska

    pysznie wyglądają, widzę ze zdjęć, że nadają się także na przekąskę na zimno? (chociaż kto byłby w sanie zostawić coś na później). Co najważniejsze, przepisy wpisują się w moją dietę, więc może w weekend wypróbuję. chwilę mi zajęło rozkminienie, co oznaczają te literki i cyferki 😉

  • Guesswhatpl

    Takie śniadania lubimy najbardziej, zwłaszcza, jak możemy je jeszcze zabrać do pudełka na późniejszy lunch lub drugie śniadanie. Polecamy szczególnie tę w wersji z suszonymi pomidorami 🙂 Pozdrawiamy

  • Bardzo lubię takie śniadania także chętnie podłapię inspiracje 😉

    • Mega się cieszę, daj znać jak wyszło 😉

  • Świetna alternatywa dla tych, którzy nie mogą zjeść śniadania w domu 😉

  • Takie śniadania mogę jeść codziennie. Są zdrowe, smaczne i szybkie 🙂

    • Oj to prawda, ja jajka mogłabym -a nawet jem codziennie 😉